Hoppa till innehåll

Styrelseprotokoll 2025-05-05

Protokoll MA Lerum 2025-05-05
Närvarande: Giorgio, Alexander, Kenneth, Anette, Fredrik H, Linda

  • 1. Mötets öppnande
    Ordförande Linda Fredin öppnar mötet.
  • 2. Lägesrunda & föregående protokoll
  • 3. Kassarapport
    • Läget under kontroll, fortsatt fokus på ekonomin. Anette kommer att göra fortlöpande prognoser under året.
  • 4. Lilla banan
    • Banan är fortfarande ok, sedan sista prepp.
    • Diskussion kring ev. ny lilla-bana:
      • Bidraget vi sökte för att anlägga en ny lillabana blev nekat.
      • Förslag framkommer om att prioritera en mer lättillgänglig lillabana. Nästa styrelsemöte diskuterar vi vidare.
  • 5. Stora banan
    • Fredrik H har köpt in nytt material. Annette ringer kollar upp försäkringsvillkor gällande stöld av vårat bevattningssystem.
    • Bevattningen arbetad med (några ur serielaget igår söndag), inte helt klar – behövs en arbetsdag med serielaget.
  • 6. Trial
    • Samtal om samarbete med Partille trial pågår.
  • 7. Arrende depån
    • Arrendator inte intresserade av längre arrendekontrakt (tid) framkom vid mötet med dem. De har tidigare haft dialog för försäljning av marken.
  • 8. MX Alliansen
    • Hittills ca 110 anmälda.
    • Arbetsdagar inför tävlingen: tisdag 13, onsdag 14 och torsdag 15 vid behov.
    • Arbetsuppgifter som behöver göras; röja runt där spridarna sitter, röja runt banan, och depå, laga plank på containerhoppet, laga startgrinden (Alexarbetsleder svets/renovering av startgrinden – serielaget hjälper till), röja runt sponsorplatsen, plocka sten på banan, se över flaggbåsen. Rensa i containern. Inventering containrarna. Såga ner stubbar runt sponsorplatsen, sätta upp en tavla i klubbhuset där information finns så att medlemmar kan se vad som behöver göras.
    • Verktyg att ta med: trimmer/röjsåg, motorsåg, handverktyg ex. skruvdragare, hammare, slägga, spade etc. ta gärna också med skruv, spik
    • Funktionärer under tävlingen: Det behövs 5-10 flaggvakter ytterligare. Alla måste hjälpas åt att hitta funktionärer.
    • Depå: Ström/vatten kommer inte att finnas. Det kommer att målas upp ”gata” i depå (framkomlighet ambulans mm.) Linda F. kommer att vara parkeringsvakt och behöver 1-2 personer till för detta (ta emot fredag från 18.30).
  • 9. Klubbmästerskap/raceday
    • Planera datum. Förslag 3 st deltävlingar, utspridda under vår, sommar, höst.
    • 10/6 KM deltävling 1 – (är kollat med Mojje och Erik som tidtagare)
  • 10. Övriga beslut
    • Inga övriga beslut.
  • 11. Övriga frågor/information
    • Stora toaletten läcker vatten – Linda ordnar så att det blir gjort, toaletten kommer vara stängd tills det är åtgärdat.
    • 10/5 Anläggningen är uthyrd (parkeringen) – hela anläggningen stängd
    • Utbildningar: Vi behöver funktionärer som är hemmahörande i klubben. Vi skulle behöva ha minst en tävlingsledare till, två tidtagare samt fler tävlingsfunktionärer. Erik kan tänka sig att gå tidtagare (tillfrågad – ej bokad).
    • Sponsrings serielaget: Det finns 4 st klara sponsorer. (5000/år, minst 2år.)
    • Diskussion om att ev. förkorta förarskolan lördagar till en timme, till fördel för fler timmar öppen träning. Vi fortsätter diskussionen om olika typer av upplägg för lördagarna framöver.
  • 13. Nästa Möte
    • Nästa styrelsemöte blir den 2025-06-02 kl.18.00
  • 14. Avslutande
    Linda Fredin avslutade mötet.

Sekreterare, Johanna Adolfsson Gunnarsson
Justerare, Giorgio Di Feola

Datum 2025-05-05