Protokoll MA Lerum 2025-05-05
Närvarande: Giorgio, Alexander, Kenneth, Anette, Fredrik H, Linda
- 1. Mötets öppnande
Ordförande Linda Fredin öppnar mötet. - 2. Lägesrunda & föregående protokoll
- 3. Kassarapport
- Läget under kontroll, fortsatt fokus på ekonomin. Anette kommer att göra fortlöpande prognoser under året.
- 4. Lilla banan
- Banan är fortfarande ok, sedan sista prepp.
- Diskussion kring ev. ny lilla-bana:
- Bidraget vi sökte för att anlägga en ny lillabana blev nekat.
- Förslag framkommer om att prioritera en mer lättillgänglig lillabana. Nästa styrelsemöte diskuterar vi vidare.
- 5. Stora banan
- Fredrik H har köpt in nytt material. Annette ringer kollar upp försäkringsvillkor gällande stöld av vårat bevattningssystem.
- Bevattningen arbetad med (några ur serielaget igår söndag), inte helt klar – behövs en arbetsdag med serielaget.
- 6. Trial
- Samtal om samarbete med Partille trial pågår.
- 7. Arrende depån
- Arrendator inte intresserade av längre arrendekontrakt (tid) framkom vid mötet med dem. De har tidigare haft dialog för försäljning av marken.
- 8. MX Alliansen
- Hittills ca 110 anmälda.
- Arbetsdagar inför tävlingen: tisdag 13, onsdag 14 och torsdag 15 vid behov.
- Arbetsuppgifter som behöver göras; röja runt där spridarna sitter, röja runt banan, och depå, laga plank på containerhoppet, laga startgrinden (Alexarbetsleder svets/renovering av startgrinden – serielaget hjälper till), röja runt sponsorplatsen, plocka sten på banan, se över flaggbåsen. Rensa i containern. Inventering containrarna. Såga ner stubbar runt sponsorplatsen, sätta upp en tavla i klubbhuset där information finns så att medlemmar kan se vad som behöver göras.
- Verktyg att ta med: trimmer/röjsåg, motorsåg, handverktyg ex. skruvdragare, hammare, slägga, spade etc. ta gärna också med skruv, spik
- Funktionärer under tävlingen: Det behövs 5-10 flaggvakter ytterligare. Alla måste hjälpas åt att hitta funktionärer.
- Depå: Ström/vatten kommer inte att finnas. Det kommer att målas upp ”gata” i depå (framkomlighet ambulans mm.) Linda F. kommer att vara parkeringsvakt och behöver 1-2 personer till för detta (ta emot fredag från 18.30).
- 9. Klubbmästerskap/raceday
- Planera datum. Förslag 3 st deltävlingar, utspridda under vår, sommar, höst.
- 10/6 KM deltävling 1 – (är kollat med Mojje och Erik som tidtagare)
- 10. Övriga beslut
- Inga övriga beslut.
- 11. Övriga frågor/information
- Stora toaletten läcker vatten – Linda ordnar så att det blir gjort, toaletten kommer vara stängd tills det är åtgärdat.
- 10/5 Anläggningen är uthyrd (parkeringen) – hela anläggningen stängd
- Utbildningar: Vi behöver funktionärer som är hemmahörande i klubben. Vi skulle behöva ha minst en tävlingsledare till, två tidtagare samt fler tävlingsfunktionärer. Erik kan tänka sig att gå tidtagare (tillfrågad – ej bokad).
- Sponsrings serielaget: Det finns 4 st klara sponsorer. (5000/år, minst 2år.)
- Diskussion om att ev. förkorta förarskolan lördagar till en timme, till fördel för fler timmar öppen träning. Vi fortsätter diskussionen om olika typer av upplägg för lördagarna framöver.
- 13. Nästa Möte
- Nästa styrelsemöte blir den 2025-06-02 kl.18.00
- 14. Avslutande
Linda Fredin avslutade mötet.
Sekreterare, Johanna Adolfsson Gunnarsson
Justerare, Giorgio Di Feola
Datum 2025-05-05